פרסום ראשון: 'דיל' בין המפלגות הדתיות על מינוי דיינים יצא לדרך

    מני גירא שוורץ | צילום: אילוסטרציה No Comments on פרסום ראשון: 'דיל' בין המפלגות הדתיות על מינוי דיינים יצא לדרך
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הולך ונרקם דיל למינוי דיינים לבתי הדין האזוריים והגדול, כך ששורת הדיינים החדשים, ימונו בהסכמת כל הצדדים.

    הדיל הוא חלק מהרצון לשמר את הסיכומים מהעבר, לפיהם שליש מהדיינים יהיו מבני הציונות הדתית, שליש המזוהים עם ש"ס, ושליש המזוהים עם יהדות-התורה.

    סיכום שכזה, יביא לכך שהמינויים בוועדה למינוי הדיינים, כולל הדיל של נתניהו עם ליברמן לנציג האופוזיציה מטעם 'ישראל ביתנו', לא ישפיעו על מינוי דיינים שאינם מתאימים.

    על פי המסתמן כעת, הרצון הוא למלא את החסר ולמעשה המספרים החסרים הם: 24 דיינים לבתי-דין האזוריים, וששה או שבעה דיינים לבית הדין הגדול – החלטה בעניין צריכה להתקבל בשיתוף שרת המשפטים איילת שקד, ועניין זה נידון בימים אלו.

    הסבירות היא שבסופו של דבר לא יצליחו להגיע להסכמות על כלל המושבים ולמלאות את כל החסר, ולכן ימונו הרבה פחות משלושים דיינים, כשהסוגיה המסקרנת היא, לאיזה מספר יצליחו להגיע כל הצדדים להסכמות.

    גם הדיל עצמו חייב להיות סגור הרמטית, כך שכל הצדדים יסמכו ידיהם עליו, ועניין זה רגיש מאוד, כשכל צד חושש מתרגילי הצד השני בהשפעתו על אחד מתשעת החברים בוועדה, שאת זהות חלקם אנו כבר יודעים: שני הרבנים הראשיים, שני שרים, עו"ד ממחוז ירושלים שהוא אשר אקסלרוד, ועוד.

    העניין המרכזי צפוי להתפתח בתוך ה'פול', כלומר מי יהיו המומלצים של כל אחד משלוש הצדדים. כך למשל נעשים מאמצים שלמומלצי הציונות הדתית והבית היהודי לא ישתחלו דיינים המזוהים עם צוהר.

    בש"ס בודקים בעברם של המועמדים השונים, כדי לוודאות שלא יצוצו דיינים עם דעות "חדשות" שאינם תואמות את עקרונותיה החרדים של ש"ס כפי שהשתית מרן הרב עובדיה זצ"ל, וביהדות התורה צפוי קרב בנוגע למינוי דיינים ליטאים או חסידים, כשליצמן שכבר בעבר פעל לשם כך, פועל להכנסת לפחות שני דיינים חסידיים. כשגם בצד הליטאי בוחנים את שורת המועמדים, כך שיתאימו להשקפה החרדית ברבנות כפי שקבע מרן הרב אלישיב זצ"ל.



    0 תגובות